Kickstarter - Monster Mansion

Iniciado por Vince, Octubre 06, 2014, 11:26:09 AM

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Mensaje #240

Fraipapada

Cita de: GPDMG en Octubre 05, 2018, 05:21:22 PM
El manual de este juego no se tradujo, verdad???
Lo traduje yo, la version que me paso @efrit , pero no se que version fue...
Hijo mio, ¡no comas foie gras!
Hijo mio, ¡con pan integral!
Hijo mio, ¡no comas con sal!
¡Que se enfada el doctor Beltran!!!

Aquí estoy, porque he venido...
Porque he venido, aquí estoy...
Si no les gusta mi canto...
Como he venido, ¡ME VOY!!!

¡Pero por Jehova!!! Que volveré...

Mensaje #241

meromero

Pero llegó a colgarla el? No tenia ni idea, que pena q se pierda :(

Mensaje #242

flint59


Mensaje #243

Fardelejo

Bueno, después de años de silencio he recibido un update de este juego. Recordaréis que hubo problemillas con algunos componentes y mucha gente no recibió los componentes corregidos. Ahora el autor se disculpa y asume los errores, además de comunicar que probablemente veamos Monster Mansion V2 en algún momento.

CitarHi,

Happy Monday!

I want to first confess that since our last update, I've been discouraged from continuing development of Monster Mansion 2.0. The idea was conceived to try to improve upon our first game, and to tie up loose ends. It was intended to be a project to right old wrongs, but things didn't turn out the way I had hoped.

There are some of you who still have missing components. I regret not having better quality control for the whole manufacturing process. This is your opportunity to get a full or partial refund if your game is still missing something. I apologize for the inconvenience and the late refund, but please email contact@chancegamer.com and hopefully we can help right our past wrongs.

Our first campaign in 2014 for Monster Mansion was a success. But in many ways, the production fell short of expectations, and fulfillment for 39 countries from around the world proved to be both costly and problematic. You live and you learn. I learned so much during the process of making my first game! I learned that custom components should be avoided at all costs. If we had kept the game simple we would have been able to go with more experienced manufacturers, instead of scrappy factories that had bad quality assurance. All the custom coins, timer, standees, were just overwhelming to tackle altogether. Most important of all, I learned that it's important not to over promise. I learned that the hard way with our miniatures debacle, but it was never our intention to let you down, that I can assure you.

All of this amounts to quite a costly lesson. The silver lining is, Chancegamer is still alive as a company. I am still making games. I am no longer the 26 yo solopreneur trying to make a business out of creating games. I'm a 32 yo with lots of failures (and a few successes), who despite everything, is still trying to make a business out of creating games!

That's it for now. I wanted to let you know that with age comes experience. And empathy. I understand what it's like to be let down. Monster Mansion could have been so much more, could have become a franchise perhaps, if only the 26 yo me paid more attention to the details of manufacturing, shipping and fulfillment, and knew the importance of teamwork and using customer feedback to improve a product. I wanted to let you know that I haven't quit and I am more grateful than ever for what ALL of you have given me in this wonderful opportunity to create a game!

Cheers and warm regards,

Payton

P.S. For those of you who have been able to enjoy the game over the years, you are my true inspiration! Thanks so much for taking out the game and sharing it with your friends. As a game designer, that is the greatest feeling.

Mensaje #244

Fardelejo

¿Algún forero de los veteranos aún tiene este juego y lo juega de vez en cuando? Yo aunque tenía algunos defectillos (más que nada de componnetes más que de reglas) lo sigo jugando.

Mensaje #245

Vince

Este juego es ya un clásico del foro.
No me toques los dados.

Mensaje #246

Currogimenez

DIOSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS, no me acordaba de este juego y me quedé con ganas de tenerlo y mucho. Recuerdo las standees.

Mensaje #247

Fardelejo

Cita de: Currogimenez en Junio 26, 2023, 10:18:07 AM
DIOSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS, no me acordaba de este juego y me quedé con ganas de tenerlo y mucho. Recuerdo las standees.
Lo mejor de todo es que salió por 25€, y con megapedido incluso más barato.

Ahora con eso te compras una mierda en KS.

Mensaje #248

Fardelejo

Jojojo, el tipo este se ha metido en temas de NFTs y criptomonedas, de hecho ni se ha molestado en crearse una web diferente:



https://chancegamer.io/

Mensaje #249

borja_

Cita de: Fardelejo en Junio 25, 2023, 05:58:18 PM
¿Algún forero de los veteranos aún tiene este juego y lo juega de vez en cuando? Yo aunque tenía algunos defectillos (más que nada de componnetes más que de reglas) lo sigo jugando.

¿Que tal funcionaba en solitario?
El exterminio de la raza del mono llegará

Mensaje #250

Fardelejo

Cita de: borja_ en Junio 26, 2023, 05:52:37 PM
¿Que tal funcionaba en solitario?
Es tú llevando tres personajes, pero como las habilidades son sencillas, no resulta pesado. Pero pierdes la gracia de los roles ocultos, que es lo bueno del juego.

Mensaje #251

borja_

El exterminio de la raza del mono llegará

Mensaje #252

Fardelejo

Cita de: borja_ en Junio 26, 2023, 05:56:46 PM
¿Y dependencia del idioma?
Solo las cartas de acción de los personajes y algunas cartas de evento, así que media-baja.