Rinnegati Adventures - Homenaje a Heroquest 30 aniversario (no es GZ)

Iniciado por Fardelejo, Marzo 25, 2019, 05:04:11 PM

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Mensaje #180

Agrivar

#180
Cita de: kronosXXI en Septiembre 30, 2020, 01:47:19 PM
Y que tal va esa traducción, mola tanto como parece?

De momento todo lo que he visto me ha gustado mucho. Para mi gusto, quizás hay un exceso de "bookkeeping" (tener que llevar la cuenta de efectos que se activan en un momento concreto y se resuelven en un efecto posterior), pero nada que no pueda arreglarse escribiendo las reglas de manera que hagan exactamente lo mismo pero descrito de otra manera. En todo caso, me falta ver todas las reglas en su conjunto para poder valorarlas. Pero vamos, no he veo ningún "error de novato" como, por poner un ejemplo cualquiera, que cada enemigo tenga chorrocientas mil reglas especiales que además sólo entran en efecto en momentos muy circunstanciales. En una de las primeras conversaciones que tuve con los desarrolladores del juego, me preguntaron qué era lo que más me gustaba de él, y yo les contesté que "ver humildad"; que veía a gente que no estaba diciéndome que su juego iba a ser "el mazmorrero definitivo", sino que simplemente iban a hacer todo lo posible para que fuera el mejor juego que son capaces de ofrecer.

Mensaje #181

Kouji kanuto

Cita de: Agrivar en Septiembre 30, 2020, 02:05:13 PM
De momento todo lo que he visto me ha gustado mucho. Para mi gusto, quizás hay un exceso de "bookkeeping" (tener que llevar la cuenta de efectos que se activan en un momento concreto y se resuelven en un efecto posterior), pero nada que no pueda arreglarse escribiendo las reglas de manera que hagan exactamente lo mismo pero descrito de otra manera. En todo caso, me falta ver todas las reglas en su conjunto para poder valorarlas. Pero vamos, no he veo ningún "error de novato" como, por poner un ejemplo cualquiera, que cada enemigo tenga chorrocientas mil reglas especiales que además sólo entran en efecto en momentos muy circunstanciales. En una de las primeras conversaciones que tuve con los desarrolladores del juego, me preguntaron qué era lo que más me gustaba de él, y yo les contesté que "ver humildad"; que veía a gente que no estaba diciéndome que su juego iba a ser "el mazmorrero definitivo", sino que simplemente iban a hacer todo lo posible para que fuera el mejor juego que son capaces de ofrecer.
Hmm suena muy bien👍

Mensaje #182

cleps


Mensaje #183

cleps

Work in progress

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Mensaje #184

cleps

GameStart Edizioni embrances Rinnegati Adventures!! This is an important and wonderful news for our project which, after years of developing material and rules, finds a collaboration with professionals. We are energized and ready to face this new adventure !!!!!!


Mensaje #185

cleps


Mensaje #186

kronosXXI

Of course, I love the 2 level Dashboard of the Scythe, so this one will be great too.
I suppose that it will have some picture instead the grey layer.

Mensaje #187

periprocto


Mensaje #188

Sir Arthur

Entraba aquí de vez en cuando y dejé de entrar cuando ví que se había estancado, pero me alegra saber que están diseñando algo interesante y que van avanzando.

Mensaje #189

cleps

Cita de: kronosXXI en Marzo 11, 2021, 03:20:17 PM
Of course, I love the 2 level Dashboard of the Scythe, so this one will be great too.
I suppose that it will have some picture instead the grey layer.
This is only Prototype for show at GameStart Studio... After a professional designer will work on it.

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Mensaje #190

cleps

Cita de: periprocto en Marzo 11, 2021, 03:50:17 PM
When could we buy the game?
Today we not know official date for the kickstarter

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Mensaje #191

cleps

We are working at new logo and name... We think that this is more international and epic... Do you like?

This is only a prototype for GameStart, is not final version.

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Mensaje #192

Hollyhock

#192
(I posted the same message in the other forum)

Cita de: cleps en Abril 01, 2021, 07:07:20 AM
We are working at new logo and name... We think that this is more international and epic... Do you like?

As you broad your reach, you shrink your uniqueness.

With the old title, your game was "that Italian dungeon crawler". It made your game extravagant and internationally recognizable. At the same time, it was close enough to "Renegade" to be easily remembered.

The new title feels standarized. It's very hard to tell apart "Chronicles of Norghvang" from the dozens of dungeon crawlers that use stapled terms (awakening, saga, quest, adventurers of, legend of...), archetypical fantasy names, and maybe a catchy alliteration. And you even use TWO complex fantasy names (Norghvang and Meistari), which is bad, because those don't stick in the mind after reading the title just once. That name will be easily forgotten or overlooked.

SinPaGames cerró su web, pero todos sus juegos siguen disponibles en BGG.

Mensaje #193

Arendal

Cita de: Hollyhock en Abril 01, 2021, 08:48:43 AM
(I posted the same message in the other forum)

As you broad your reach, you shrink your uniqueness.

With the old title, your game was "that Italian dungeon crawler". It made your game extravagant and internationally recognizable. At the same time, it was close enough to "Renegade" to be easily remembered.

The new title feels standarized. It's very hard to tell apart "Chronicles of Norghvang" from the dozens of dungeon crawlers that use stapled terms (awakening, saga, quest, adventurers of, legend of...), archetypical fantasy names, and maybe a catchy alliteration. And you even use TWO complex fantasy names (Norghvang and Meistari), which is bad, because those don't stick in the mind after reading the title just once. That name will be easily forgotten or overlooked.
Agree.



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Mensaje #194

bobrock

Cita de: Hollyhock en Abril 01, 2021, 08:48:43 AM
(I posted the same message in the other forum)

As you broad your reach, you shrink your uniqueness.

With the old title, your game was "that Italian dungeon crawler". It made your game extravagant and internationally recognizable. At the same time, it was close enough to "Renegade" to be easily remembered.

The new title feels standarized. It's very hard to tell apart "Chronicles of Norghvang" from the dozens of dungeon crawlers that use stapled terms (awakening, saga, quest, adventurers of, legend of...), archetypical fantasy names, and maybe a catchy alliteration. And you even use TWO complex fantasy names (Norghvang and Meistari), which is bad, because those don't stick in the mind after reading the title just once. That name will be easily forgotten or overlooked.

+10
Crítico de destrucción masiva