0 Usuarios y 1 Visitante están viendo este tema.
Si no tenías ninguna aportación, ¿Aún se puede entrar para pillar el Lockdown?
Qué son las cartas de rasgos que he visto qur preguntaban por aqui y que vienen en el aftermath tanto para personajes del lockdown como para los del original?
es como una habilidad te lo pongo en ingles porque estaba escriviendolo de memoria y me he cansado xDMechanic- "Handyman": You can use your Starting and Quest Items as yellow Items when performing a Craft Action.Soldier- "Rush": You may deal yourself 1 Light Wound to perform 3 Actions in a single Round.Scout- "Scavenger": When you perform a search action in any White Room, draw 1 Item from each Item deck (red, green, and yellow). Pick one and discard the other 2.Scientist- "Wheelchair": When you get a Leg Serious Wound, it is already Dressed.Pilot- "Authorization": When you use the Cockpit Room Action, you can open or close any single Door, anywhere on the ship.Captain- "Just Die Already": When you hit an Intruder with the Six-shooter, you can perform another Shoot Action (even multiple times) against the same target with the Six-shooter. This Action has no card cost and doesn't count toward the limit of Actions of your Round. Check the Injury Effect after your last shot.Medic- "Altruist": When you dress any number of Serious Wounds or Heal any number of Light Wounds of another Character, draw 1 Action card.Convict- "Tough": You only die when receiving any Wound after your fourth Serious Wound (instead of your third). You can still be killed normally by Intruder Attack card effects.Bounty Hunter- "Laika": Each Game Turn, before performing your first Action, you can move Laika (to a neighboring Room) or Call her back (place her on your Character board, regardless of the distance). When Laika is in the same room as the Bounty Hunter or as an Intruder, automatically call her back.When she is on the main board, she performs Noise rolls as any other Character (during the Event Phase, she is considered as the player on the left of the Bounty Hunter). Laika ignores Fire and is not attacked by Intruders.Psychologist- "Shrink": When any Character in your Room performs a Basic Move Action, you may discard an Action card from your hand to perform a Basic Move action to the same Room. You perform this movement before the other Character rolls for Noise.Android- "Synthetic": After choosing the Android, discard your Personal Objective and draw a second Corporate Objective. Your Wounds can only be Dressed/Healed by using the Self-Repair card. You cannot use Green items on yourself (except Clothes to get rid of Slime).You can never have a Larva on your Character board. Each time you draw a Contamination card, Scan it: if it is INFECTED, you suffer 1 Light Wound. Remove the Contamination card afterward and draw an Action card.CEO- "Unlimited Ambition": You start game with a Body Serious Wound. As long as your Robot has Energy markers, this Wound is considered as Dressed. Before the game starts, check the Corporate Objectives of each player.
Incluidos en el aftermath. Las de todos los personajes los viejos y los nuevos de las expansiones.
la que no encuentro utilidad es la de la psicologa porque puedes moverte igual sin tirar ruido y gastando la carta igualmente despues...
pero no las de los personajes de lockdown según parece :/
entiendo que usa una accion de moverse fuera de su turno si tiene cartas para ello y otro personaje se mueve desde su casilla, no?
yo entiendo que si un personaje se mueve desde tu compartimiento tu puedes moverte antes de que el tire ruido a ese compartimiento gsatando una carta. Pero no le veo la utilidad, no dice nada de un tercer personaje que pueda acompañarte.
Yo lo he pedido en tienda que tienes preventas https://www.somosjuegos.com/producto/nemesis-lockdown/Enviado desde mi GM1913 mediante Tapatalk
La utilidad se la veo en que te aseguras entrar en esa habitación sin tirar ruido. Si el primero decide moverse de nuevo, tendrías que tirar ruido al entrar. También se podría decir que adelantas una acción.Lo vería algo como "X va a pasar por donde quiero llegar yo. Me quedo con el para no gastar la acción en moverme y cuando me toque tengo otras 2 acciones en la habitación".El tema no sería gastar la carta, que lo hace. Sería hacer una acción gratis (adelantando otras).
Yo he jugado bastante al juego y te puedo decir que es una de las mejores "perks", en conjunto la Psicóloga tiene varias cartas de las que se beneficia si esta con otros jugadores, este rasgo te permite seguir a gente y no gastar acciones en movimiento y por ejemplo Registrar la habitación dos veces en tu turno dejándola sin objetos.El problema es que en general las "perks" de los personajes del juego base son muy pobres en comparación a los del After, la del Cazarecompensas también es buenísima, el Convicto aguanta una herida seria extra o la Androide es durisima de matar. Comapara eso con la de la Piloto o la Exploradora... a su lado son chorradas de habilidades